Mine.


107 HARI
Sunday, January 8, 2012 | 12:37 AM | 2 Words

        sudah menjadi ketentuan-NYA

Halo 2012 !!!! sedeh gile rasenyer tinggalkan 2011 … bnyk bnde yang terjadi n berlaku sepanjang 2011 … semue yg sweet2 je .. dari awal tahun sampai la akhir tahun … 2011 jugak la aku dapat bnyk kawan baru … x kite la kat tganu sendiri … mahu pon seluruh Malaysia … dalam FB .. n terutama sekali mase program 3P !!! windu ngn team Terengganu !!! sepanjang tahun 2011 aku boleh kate kan tahun aku membuat name la … n tahun yg paling aktif bagi aku … coz dari awal tahun even sampai akhir tahun aku terlibat ngn macam2 kejohanan n pertandingan … yang paling aku x leh lupe mase aku jadi the best conductor state level … best die sebab aku terima hadiah dengan YANG DIPERTUAN AGONG haahhaha korang dapt ?? x kan ?? 2011 jugak menjadi kan aku seorang yang lebih matang n lebih berani berhadapan ngn khalayak ramai … kalau sebelum ni aku x berape yakin ngn diri aku but 2011 bnyk mengajar aku untuk berubah menjadi sesorang yang lebih bersetail n lebih berani kehadapan … sepanjang tahun 2011 aku dapat ramai kawan2 baru …. Dalam kegembiraan yang aku lalui namun ada yang duka untuk aku cerita kan … iaitu pemergian sahabat baik aku iaitu allahyarham Muhammad nazrul aiman yang telah pergi kerahmahtullah pada 10.10.11 setelah 4 bulan berada di hospital  akibat ketumbuhan dibahagian kiri otak dia … semoga rohnya di tempatkan dikalangan orang2 yang beriman …………….. amin …………. Allahyarham ni teramat baik orangnyer …. Aku berkawan ngn die dari aku 6 tahun sampai la aku tinggkatan 4 ….. susah senang same2 ….. dia ni boleh tahan la kalau dipandang ….. seorag anak yg baik ngn ibu ayah die …. Tp tu la x sangka die ade kenser …. Ape yg aku sedehnyer kenser tu dh mmg teruk mase die dalam keadaan sehat … pada 23.6.11 dia dimasukkan ke wad ccu selepas pengsan mase dalam perjalanan balik dari sk …. 2 minggu pertama masuk wad aku sempat melawat die kat hospital … walaupon sakit dia tetap ceria n still selambe je … senyuman die x penah lekang dari bibir die ….. sedeh x dpt dibayang kan disebalik keceriaan aku …. Coz mak die kate die cume dpt tahan palig lame 1 tahun je …. Pada 22.7.11 dia terpaksa menjalani pemedahan untuk membuang ketumbuhan tu dengan harapan dapat mengurangkan kesakitan n membunuh sel kenser tu … tp ape yg diharapkan x kesampaian .. selepas aruah menjlani pemedahan selama 5 jam … aruah hanya sempat sedarkan diri selama 40 minit sahaja untuk membuka mata untuk kali terakhir … tangisan seorang ibu kepada anaknya dipendam sedalam2 yang mungkin untuk memberikan semangat untuk anak kesayangan nya … kesdihan aku … aku tanam sedalam2 nya !! ungkapan maaf aruah dekat aku x putus2 sebelum masuk wad seingt aku berjuta kali die mintak maaf ngn aku … ketika itulah pelukan yang terakhir bagi kami sebagai kawan rapat titisan air mata aruah x dapat aku lupa kan … kesedihan dan air mata yang aku tanam dalam itu tidak menjadi… berderai mengalir air mata aku …. Aku lah orang yang terakhir yang aruah lihat … gemgam erat tangan aruah menjadi layu setelah mengucapkan “ameer kau satu nya kwn yg ada dalam hati aku maafkan aku ameer,kalu aku pergi kau jgn lupa kan aku ameer, kalau aku pergi kau jage elok2 hadiah yang aku bagi kat kau mase hari jadi aku tu k, jgn jadikan air mata kau sbgi air yag menjirus kubur aku (dia senyum)!!kau gantikn tempt aku dlm fmly aku k !! kau kwn akhirat aku ameer !”mata arauah terpejam setitis air mata jatuh membasahi pipi aruah … gengaman erat aruah menjadi lemah …. Hampir setiap hari aku pergi melawat aruah … walu pon aku sudah x dapat mendengar suara aruah namun suaranya sentiasa bermain die telinga aku … sungguh seksa aku melihat aruah dengan dibelit dgn bermacam2 wayar …. Namun pada 6.10 pagi bertarikh 10,10,2011 itu lah buad kali terakhirnya aruah menarik nafas diatas muka bumi ini …. Namun aku pasrah dgn takdir tuhan … ajal maut ditanagn tuhan .. tidak kira siapa kita … kalau sampai masa kita akan kembali kepada nya … hanya perkataan “you are best fwend I never had and u always in my heart and I miss u so much fwend!!” …. Pada 9.3.2012 genaplah umur aruah 17 tahun …. Semoga roh allahyarham Muhammad nazrul aiman dicucuhri rahmat dan ditempat kan dikalangan mereka2 yang beriman … alfatihah ~ 

*maaf atas permintaan dan sebagai tanda hormat sy kepada aruah serta keluarga rauah dan mereka tidak membenarkan sy untuk melatakkan mana2 gambar aruah samaada semasa aruah masih sihat atau dalam keadaan yang sdg sakit*

<3 FRIEND <3





-Past- | -New-




<3 FRIEND <3





-Past- | -New-